søndag 18. desember 2011

En nydelig fortelling!

Barnepiken av Kathryn Stockett er en av de fineste bøkene jeg har lest på lenge. Så, mangler du en julegave nå som det nærmer seg med stormskritt er dette et godt tips til en bokelsker! Boken tar for seg det anstrengte forholdet mellom fargede hushjelper og hvite rikmannsfruer på 60-tallet - og hvordan et lite samfunn blir forandret ved at noen tar intiativet til å prøve å forandre på raselovene og prøver å se ting fra deres side. Dette er en nydelig fortelling og en bok du ikke klarer å la ligge på nattbordet, en bok som drar deg inn i historien og vekk fra en noe til tider stressende hverdag.

Og i går fikk jeg endelig se filmen. Filmen var selvfølgelig ikke like god som boken (det er de sjelden), men filmen fikk med seg handlingen og hovedpoengene fra boken. Filmen fikk meg til og med til å få en tåre i øyenkroken. Så sett av en kveld og kos deg, denne filmen (og boken) er absolutt verdt det! Her er traileren.

Her derimot går kvelden med til Håndball-VM og innpakking av julegaver. I morgen skal jeg vise hvordan mitt gavepapir (som jeg laget på fotoknudsen.no) & til-og-fra lapper ser ut.

Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar